Ikona: łatwość obsługi

Łatwe operacje dla trudnych dotąd procesów

Zdjęcie: UX i swoboda działania
Ikona: łatwość obsługi

Łatwe operacje dla trudnych dotąd procesów

Zdjęcie: UX i swoboda działania

Wyszukiwanie podobnie jak w Google? Tak, a nawet więcej!

Co dziś robimy gdy chcemy się czegoś dowiedzieć? Sięgamy do wyszukiwarki wszystkiego: google.

System hotellion ma właśnie taką swoją wyszukiwarkę. Sprawdza zasoby informacji przeszukując cała bazę, odpowiadając nawet na dwuliterowe zapytanie, a nawet więcej niż google  – szukając wskazanego ciągu liter wewnątrz słów.

Wyszukiwarka All-in-One

Wiele razy mamy do czynienia z sytuacją, gdy nie wiadomo które słowo jest imieniem, a które nazwiskiem. Często fonetycznie zapisujemy dane Gościa nie do końca rozumiejąc wymowę kogoś mającego trudności z zasięgiem. Część informacji z niezrozumienia trafia do innych pól niż powinna.

Późniejsze odszukanie takich informacji to albo sporo poświęconego na to czasu albo brak wiedzy, że w ogóle są zapisane.

W systemie na pulpicie czołowe miejsce zajmuje pasek wyszukiwarki. Cokolwiek się tu wpisze – jak w google – system odpowiada szeregiem trafień pochodzących z całej bazy. Nieważne gdzie ktoś wpisał informację – system ją znajdzie. Nawet jeśli poszukujemy tylko dalszego fragmentu słowa, z czym google już by sobie nie poradził, bo szuka fragmentu słów, ale tyko od początku wyrazów.

System hotellion pozwala szukać dowolnej sekwencji liter wszędzie. W rezerwacjach, dokumentach, fakturach, kartotekach, gościach.

Trafień przy tym może być bardzo wiele, dlatego są podzielone na kategorie, które możemy odfiltrować jednym kliknięciem dla tego obszaru danych, który nas interesuje.

Linki i ikonki – jak w internecie

System hotellion upraszcza pracę poprzez to, że istotne liczby, wartości lub pojęcia są wbudowanymi linkami, które prowadzą wprost do szczegółów. Do rezerwacji, kartotek gości czy statystyk, ale też analiz, gdzie z poziomu wartości zbiorczej można kliknięciem przenieść się wprost do szczegółów lub listy jej składowych.

Łatwość nawigowania

Przyzwyczailiśmy się do tego, że otwierając internetowy artykuł można utonąć na długo w tekstach, które zawierając linki do wyjaśnień, powiązanych artykułów bądź pojęć, wciągając nas i prowadząc coraz dalej i głębiej. 

W systemie hotellion jest wiele miejsc, gdzie liczby są linkami a wyświetlane listy opatrzone są ikonkami prowadzącymi do innych związanych miejsc w systemie – do szczegółów, list, lub zestawień.

Jeśli system pokazuje, że czekamy jeszcze na 12 gości – „12” jest linkiem do ich dwunastu nazwisk. Jeśli system pokazuje, że w danym dniu mieliśmy zajętych 98 pokoi, to „98” jest linkiem prowadzącym do listy tych pokoi.

Można w ten sposób bardzo sprawnie i szybko sprawdzić nazwiska gości, szczegóły rezerwacji, dokumenty z nią związane, salda, szczegóły rozliczeń albo, co najbardziej interesujące – przychody.

System hotellion zapewnia łatwość i naturalność nawigacji przez co zwiększa szybkość obsługi gościa i znajdowania szybkich odpowiedzi na nasuwające się pytania.

„Pogodzenie ognia z wodą”, czyli grafik pokoi i kategorii

System hotellion to pierwszy system, który potrafi jednocześnie pracować na grafiku pokoi i na kategoriach. Optymalizacja (więcej tutaj ›) umożliwia prezentację graficzną rezerwacji przyjmowanych na kategorię, bez wskazania konkretnego pokoju.

Grafik pokoi i grafik kategorii

Wiele systemów, szczególnie te przeznaczone dla obiektów o bardzo wielu pokojach, pracuje statystycznie na kategoriach pokoi, przyjmując rezerwacje ze wskazaniem kategorii, robiąc ich bilans i oferując do sprzedaży pozostałą w danej kategorii ilość pokoi. Konkretne pokoje przydziela się gościom ręcznie – albo wyprzedzająco na nocnej zmianie, albo już w momencie przyjazdu gościa, gdzie o strategię zapełniania obiektu można jeszcze zadbać (np. od lewego skrzyła ograniczając straty ogrzewania), ale o optymalizację już na pewno nie.

Z drugiej strony – jeśli ktoś tak jest wygodniej, rezerwacje można zakładać bezpośrednio na grafiku pokoi, podobnie jak zmieniać ich terminy, wydłużać, skracać, przenosić do innego pokoju itp.

W systemie hotellion każdy pokój widać na grafiku i jednym rzutem oka można ocenić ilość i jakość przyjętych rezerwacji, a ustalony wcześniej  kod kolorów ułatwi orientację w zarejestrowanych rezerwacjach grupowych i indywidualnych, oznaczy statusy rezerwacji i sprzedawców, którzy te rezerwacje pozyskali albo kolorem odróżni rezerwacje cenniejsze od tańszych.

System hotellion potrafi pracować jednocześnie i na tabeli kategorii, jak i na grafiku pokoi, przydzielając rezerwacjom na bieżąco – tymczasowo – te pokoje, które w danym momencie najlepiej zrealizują plan sprzedaży.

Rezerwacje indywidualne czy grupowe? A jaka to różnica

System hotellion tworzy rezerwację grupową tak samo prosto, jak rezerwację indywidualną. Potrzebny jest termin, jedno nazwisko, i liczba pokoi dla wskazanej liczby osób w pokoju. A mając od organizatora rooming listę, zapełnienie rezerwacji grupowej nazwiskami gości jest banalnie proste.

Prosta obsługa grupowych rezerwacji

Czy rezerwacja na cztery pokoje dla firmy już jest grupowa, a na cztery pokoje dla osoby indywidualnej już nie? hotellion nie różnicuje tak rezerwacji. Ma po prostu przyjąć rezerwację na jeden pokój albo na 5 pokoi, albo na 80 pokoi.

Rezerwacja na jeden pokój różni się od rezerwacji na 9 pokoi tym, że po wybraniu terminu i liczby osób w pokoju na klawiaturze wybiera się ‘1’ albo ‘9’. Dla liczby dwucyfrowej trzeba dodatkowo wcisnąć „=”. Ot i cała różnica.

Oczywiście jeśli grupa potrzebuje zróżnicowanych terminów przyjazdów, wyjazdów, oferty pakietów itd. – proces będzie dłuższy, ale dla samego charakteru rezerwacji, grupowa czy indywidualna nie ma w systemie hotellion żadnego znaczenia.

Dla rezerwacji wielopokojowej warto wygenerować rooming-listę i przesłać organizatorowi do uzupełnienia, a po jej zwrocie – zaimportować ją do systemu.

System hotellion z taką sama łatwością pracuje z rezerwacjami indywidualnymi, jak i grupowymi.