Ikona: automatyzacja

Automatyzacja – takiej jeszcze nie było

Zdjęcie: kontrola i bezpieczeństwo
Ikona: automatyzacja

Automatyzacja – takiej jeszcze nie było

Zdjęcie: kontrola i bezpieczeństwo

Hotellion o wszystkim pamięta

System hotellion wyjątkowo ceni oś czasu, dlatego pamięta co kiedy ma nastąpić i może tego samodzielnie dopilnować poprzez przypomnienie, ostrzeżenie, wystawienie alertu czy wręcz alarmu, jeśli czas minął a usługa nie została rozpoczęta.

Ostrzeżenia, alarmy, alerty

W hotelach sprzedajemy usługi noclegi, pakiety, zabiegi, posiłki. Żadna z tych sprzedaży jednak nie istnieje bez związku z czasem. Każda czynność wykonywana w życiu więc i w hotelu, jest wykonana w jakimś momencie.

Czas na przygotowanie pobytu w hotelu mamy wtedy, gdy gość jeszcze się nie pojawił. Wtedy ustalamy co i kiedy będzie robił i z czego korzystał. Wiemy kiedy zorganizowaliśmy mu wycieczkę z przewodnikiem, kiedy ma się udać na masaż lub w jakich godzinach może wykorzystać karnet na basen. Albo kiedy należy mu specjalnie przygotować pokój i być może dostarczyć dokładnie w środę o 20.00 schłodzonego szampana.

Przyzwyczajeni jesteśmy, że takie informacje wpisujemy do notatek w rezerwacji a  recepcjoniści oklejają kontuar sporą liczbą żółtych karteczek. Ale przy hotellionie żółte kartki znikają. Są niepotrzebne.

System hotellion nie sprzedaje artykułów czy produktów. Sprzedaje usługi, a one zawsze związane są z czasem.

Jest takie miejsce na pulpicie w systemie – chyba najważniejsze – które przypomina o wszystkich zdarzeniach dotyczących gościa – aktualnych, nadchodzących czy przeterminowanych. Jeśli jest puste – oznacza, że niczego nie przeoczyliśmy i że do wszystkiego jesteśmy przygotowani.

Warunki rezerwacji – umowy

System hotellion w dążeniu do wyeliminowania dużej części pracy ręcznej oraz konieczności angażowania w każdym przypadku specjalisty, dysponuje mechanizmem umów, czyli warunków rezerwacji.

Każda rezerwacja, indywidualna bądź grupowa, podlega określonym przez hotel zasadom przyjmowania rezerwacji, odpowiedniego poziomu cen, anulacji rezerwacji przed przyjazdem i w trakcie pobytu, metod rozliczania za niedojazdy itp.

Można się tego nauczyć, ale co jeśli każda z firm z umową negocjowaną ma nieco inne warunki? Ktoś to musi pamiętać i stosować. System hotellion pamięta i sam stosuje. Sprzedawca może zająć się kolejnymi klientami.

Każdy pobyt opiera się na jakiejś umowie

Najbardziej podstawową i obecną we wszystkich hotelach umową jest regulamin hotelu, a w nim określone warunki, np. na trzymanie rezerwacji niegwarantowanej do godziny 18 w dniu przyjazdu, konieczność gwarantowania rezerwacji przedpłatą na jakiś okres przed przyjazdem, czy np. autoryzacja karty kredytowej w czasie meldowania. Umowa z natury rzeczy może obejmować bardzo wyrafinowane uwarunkowania, szczególnie dotyczy to umów korporacyjnych silnie negocjowanych.

Hotellion potrafi przyjąć definicje obszernej grupy warunków rezerwacji, a następnie pilnować ich, uwalniając sprzedawcę od konieczności monitorowania. Znając reguły system potrafi ostrzegać, że np. minął termin pierwszej zaliczki, albo automatycznie uwzględnić fakt, że rezerwacje grupowe przyjęte na podstawie tej umowy będą rozliczane w jakiejś części przez organizatora. Albo naliczyć samodzielnie opłaty w przypadku skrócenia rezerwacji poniżej minimalnej długości pobytu zapisanej w umowie itd.

System hotellion umie stosować zapisane w umowie warunki. Śledzi i stosuje albo sygnalizuje, zwalniając tym samym sprzedaż z ciągłego monitorowania przebiegu rezerwacji lub później pobytu.