Artykuły
Hotel w chmurze. Zarządzaj obiektem skąd chcesz
Masz wrażenie, że będąc managerem w hotelu, powinieneś spędzać w obiekcie niemal całą dobę? Ledwo wyjedziesz, a telefony z pytaniami od pracowników, czy właścicieli zaczynają się urywać. Pracownicy pytają o przydzielenie rabatu dla jednej z wielu założonych w systemie rezerwacji, właściciel o dane dotyczące obłożenia, czy przychodu. Czy naprawdę manager musi znać te wszystkie informacje na pamięć?
Grupowy misz-masz, czyli jak zadbać o rozliczenia grupy w hotelu
Recepcjoniści, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z hotelarstwem, podchodzą do rezerwacji grupowych z dużą ostrożnością. Skoro obsługa jednego gościa może stanowić wyzwanie – jakże problematyczna może być sytuacja przyjęcia jednocześnie 80-osobowej grupy!
Czy jesteś Google-like?
Co robimy, gdy chcemy się dowiedzieć jakie jest znaczenie słowa tujon? Wpisujemy w Google. Co robimy, gdy chcemy się dowiedzieć kto dzwoni z nieznanego nam numeru? Wpisujemy w Google. Co robimy, gdy chcemy znaleźć coś w naszym PMS?
Jak przydzielać pokoje zgodnie z oczekiwaniami gości?
Znamy dwa główne sposoby prezentowania pokoi hotelowych w systemie PMS. Pierwszy rodzaj to grafik, drugi to lista rezerwacji. Oba sposoby mają swoje ułomności i mogą powodować problemy z odpowiednim obłożeniem miejsca w hotelu. Czy możliwe jest inne rozwiązanie?
Z cyklu: „Gdyby PMS potrafił…”
Zmorą każdego dyrektora i kierownika w hotelu zarządzanym w oparciu o USALI jest precyzyjny podział przychodów i kosztów na właściwy dział, który powinien być z nich finansowany i obciążany. Czy można to zmienić?